Näytetään tekstit, joissa on tunniste Fit Farm. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Fit Farm. Näytä kaikki tekstit

tiistai 30. joulukuuta 2014

Vuosi 2014 kohta paketissa




Tämä vuosi on ollut huikea. Vuoden alussa aloitin FitFarmin SuperDieetin ja painoni putosi sen avulla hyvin. Tammikuussa 2014 painoin 112 kiloa. Keväällä paino oli alle 100 kiloa. Nyt paino on suunnilleen samaa luokkaa, kuin tammikuussa. Tästä varmaan vielä paino tulee hieman nousemaan. Nyt raskauspainoa on tullut 13 kiloa ja tähän on ollut todella vaikea suhtautua.


Paino on aina ollut minulle vaikea asia. Vaikka raskaana on normaalia, että paino nousee, ei tämä ole tuntunut hyvältä. Tiedän, että jos olisin pystynyt pitämään todella tiukan linjan syömisien kanssa ja treenannut ankarasti, olisi painon nousu pysynyt kurissa. Nyt treenit oli käytännössä mahdotomuus ja annoin itselleni (liikaa) periksi syömisten suhteen. Nyt odotusta olisi vielä reilut 3 viikkoa (maksimissaan 5 viikkoa) jäljellä ja viimeinkin alan olemaan ok painonnousun kanssa. Toivon hartaasti, että imetys lähtee käyntiin hyvin ja paino putoaa luonnollisesti synnytyksen jälkeen.  Toivon myös, että paranen synnytyksestä hyvin ja pääsen lenkille. Kotitreenejäkin olen jo miettinyt. Katsotaan nyt miten vauvan kanssa sujuu.

Mun kohdalla suurista haastetta ens vuodelle tuo minä itse. Olen itseni paras orjapiiskuri, mutta myös pahin masentaja, jos tuloksia ei tule. Tiedän, että olen tänä vuonna oppinut paljon treenaamisesta, syömisestä ja ajatusmaailman muutoksesta. Siltikin, tulen varmasti olemaan hyvin ankara itselleni. Olen aina vaatinut itseltäni paljon enemmän kuin muilta tai muut minulta. Se on tuonut joskus ongelmia… paljon.

Tänä vuonna olen tosiaan oppinut ruokavaliosta paljon. Näin raskauden loppuvaiheessa en haluaisi enää painoni nousevan. Yritän syödä terveellisesti. Yritin tätä koko raskauden ajan. Ei onnistunut. Tuntuu oudolta katsoa taaksepäin, että annoin tosiaan itselleni raskauden nimissä luvan syödä epäterveellisesti. Tämä tuntuu pahalta, olen pettynyt itseeni. Toisaalta, kun olo on ollut koko raskauden hieman alavireinen (ajoittain), vaivoja on ollut vaikka mitä ja pahoinvointi on vaivannut, ei ole paljoa tehnyt mieli miettiä mitä syön. Nyt olen ollut loppuraskaudessa ylpeä, kun olen osannut ottaa paremmin kaiken kohtuudella.

Aaton aattona ollut neuvolalääkäri käynti toi mukanaan flunssan. Joulupäivänä kurkku oli jo tulessa ja kuumetta oli vähän. Kiitos tästä varsin mukavasta lahjasta neuvolalääkärille. Eli ei ole tullut viime viikolla tai tällä viikolla siis urheiltua. Edes kävelyt eivät ole onnistuneet, koska hengittäminen sattuu. Varsinkin, kun ulkona on ollut kova pakkanen. Uimapukuun en taida enää mahtua, joten vesijuoksu on jäänyt myös.  Pyrin sairaslomalla (7,5 viikkoa) ja nyt äitiysloman alussa liikkumaan sen 3h per viikko. Aika hyvin onnistui, kun kävi lenkillä pari kolme kertaa ja vesijuoksemassa pari kertaa viikossa.

Tänä vuonna on kuitenkin tullut urheiltua jonkin verran. Vuonna 2014 urheilin 344 kertaa, joka tekee 249 tuntia. Suosituimmat lajit TOP 5:

1. Kävely 93 kertaa, 111h ja 329,7 km
2.Kuntosali  51 kertaa, 31 h
3. Venyttely 39 kertaa, 6h
4. Lenkkeily 24 kertaa, 14h ja 82,2 km (huomattavasti reippaampi kuin kävely)
5. Cross Training 19 kertaa, 7 h

Lisäksi listalla on kyykkyjä, lankkuja, pyöräilyä, koiran ulkoiluttamista, keppijumppaa, vesijuoksua jne. Voisin sanoa, että aika aktiivinen vuosi. Toivottavasti ensi vuodesta tulee edes osittain yhtä hyvä treenivuosi.

Toivotan tällä tekstillä kaikille hyvää uutta vuotta 2015. Muistakaa, että kaikki on sinusta itsestäsi kiinni. Elämä on täynnä valintoja ja liikaa ei kannata murehtia mennyttä. Sitä kun ei voi enää muuttaa. Suunnatkaa energiat tulevaan. 


Toivottavasti tämä vuosi on ollut hyvä, jos ei niin ensi vuodesta voit itse päättää tehdä paremman. Tsemppiä kaikille. Katsotaan koska salamatkustaja päättää tulla ulos ja pääsen taas treenaamaan. Palaamme asiaan ensi vuoden puolella. Love and Peace (olkaa varovaisia rakettien kanssa).

sunnuntai 6. huhtikuuta 2014

Miten tästä eteenpäin?

Tammikuun 6.päivä alkoi mun kohdalla FitFarmin Superdieetti. Sitä sain paljon hyviä ohjeita, uuden treeniohjelman ja loistavan ruokavalion. Sitä tehtiin 6 viikkoa ja paino putus 6,6kg. Sitten viikon tauko ja Superdieetti Extraan jatkettiin. Extra ei ole mennyt yhtä hyvin, mutta olen edelleen oppinut paljon. Paino oli aamulla vielä vähän noussut edellisestä viikosta, joten Extran pudotus tulee jäämään pienemmäksi.

Jotenkin olen ehkä Extraan vähän pettynyt, mutta taas toisaalta sain taas paljon ohjeita. Kokoan vähän ajatuksia ja laitan ensi viikolla yhteenvetoa Extrasta. Huomenna siis otetaan taas mitat ja paino. Katsotaan miten on eukko pienentynyt.


Olin etukäteen ajatellut että SD:n ja Extran jälkeen palkitsen itseni uudella upealla laukulla (LV tai Gucci), mutta nyt ei rahat riitä. Päädyin sitten ostamaan itselleni palkinnoksi uudet lenkkarit. Upeat mustat Puman lenkkarit, jossa on turkoosi raita. 



Kyl on hienot. Noilla kelpaa kävellä. Tosin päätin, että ne saan ottaa vasta käyttöön, kun paino laskee alle 100kg. Eli siihen ois nyt 1,3kg matkaa. Hemmetin paino ei laske. Tän Extran aikaan se on sahannut ihan miten sattuu... =/

No mutta mitä tästä eteenpäin? Kysyin ohjeita myös FitFarmin tiimiltä. Olivat sitä mieltä, että jatka Extran ohjeilla. Jotenkin vaan tää ei mulle nyt toimi. Kaivoin esiin Superdieetin lopussa saadut ohjeet ja ajattelin nyt jatkaa niillä. Käyttöön tulee siis Superdieetin viikon 5 ruokavalio, eli pitäis olla hieman vähemmän hiilaria, kun nykyisessä ruokavaliossa ja oljyä käytetään vähän enemmän (rasva palaa rasvalla).

Tällä lähdetään nyt eteenpäin. Toivon pärjääväni ainakin kesään asti tällä ohjelmalla. Tavoite olisi saada paino noin 90 kilon paikkeille juhannukseksi eli joko -11kg. Siitä alkaisi sitten loma, jolloin tavoite on ettei paino nouse grammaakaan, mielummin tippuu.

Nyt keväällä aijon nauttia kaksi kertaa. Toukokuussa Tukholman risteily kutsuu kaksi kertaa, joten siellä tarkoitus höllätä, herkkuja en ajattellut kuitenkaan syödä, mutta rennommin ja ilman punnitsemista. Sitten kuvaan tulee myös ensi viikosta alkaen yksi Cheatmeal per viikko. Eli yksi ateria tai välipala, jonka saan korvata ihan miten haluan. Herkkupäivät jne. jää nyt mun kohdalla ainakin hetkellisesti unholaan.

Ainiin tällä viikolla treeni ei ole kulkenut. Kävin sillä osteopaatilla (taisin aikaisemmin sanoa, napropaatilla), ja nyt on selkä hyvässä kunnossa. Puol tuntia kesti mun hoito ja siinä ajassa Jere Linja-aho hieroi yläselän jumit pois ja avasi solmut mun selässä. Ihan uskomatonta miten nopeesti se auttoin. Tän hoidon ja rankan jalkapäivän takia, en oo käynyt salilla kuin kaksi kertaa tällä viikolla. Lenkkejä oon tehnyt 2 kpl ja pyöräilyä 3 kertaa. Joten aerobisia on ainakin ollut riittävästi.

Nyt sitten ensi viikon eväitä tekemään ja vaikka Extra päättyy, jatkuu tää projekti. Kevennykseksi sunnuntaipäivään tässä teille kuva. Siitä voitte katsoa millainen ruokapersoona olet. Mä oon Muhkea Prinssinakki. Aika osuva, kun pituutta on se 160 cm ja painoa vielä yli 100 kg. Heh.


maanantai 17. helmikuuta 2014

Sinne meni Superdieetti

Ja lopputulos on nyt sitten -6,6kg. Olen tyytyväinen. Tästä projektista on jäänyt paljon käteen. Laitan tänne vielä kohta vähän ennen ja jälkeen kuvia, kun saan ne ensin kamerasta koneelle.

Tähän kohtaan päätin sitten palkita itseni. Monet varmaan kävi pitsalla tai veti suklaata. Mun palkinto tuli tölkissä! Ja olin todellakin ansainnut sen.

 
Paino tippui tosiaan noin kilon per viikko. Tämä on ihan hyvä tahti. Toki aluksi odotin, että tällaisella super tiukalla ruokavaliolla ja himotreenaamisella lähtisi enemmän ja nopeammin. No senttejä lähti myös hyvin. Otin mitat niistä kohdista, joita ite halusin seurata eli ne joissa mielestäni on aivan kauheasti liikaa. Tässä vähän mittoja kuuden viikon jälkeen:

Napa -6cm
Peppu -5cm
Rinnan alta -5,5cm
Allit -1,5cm
Reisi -3cm
Pohje -3cm

Eli yhteensä huimat -24cm!!!

Jee! Hyvä minä. Ehkä mä vielä kutistun. No onhan tässä vielä painoa jäljellä, mutta hyvin tää on lähtenyt.

Sitten vähän yhteenveto koko projektista. Kokonaisuudessaan oon tyytyväinen, et lähin mukaan. Sain paljon vinkkejä ja apua koko loppuelämän varalle. Minulla tämä ei todellakaan pääty tähän 6 viikkoon vaan projekti jatkuu tästäkin eteenpäin. Se on selvä. Siinä auttaa, että viikon päästä alkaa Superdieetti Extra.

Superdieetin plussat:
- FitFarmin treeni ja ruokavaliot
- Ruokavalion noudattaminen tarkoilla ohjeilla helppoa
- Foorumilta sain nopeasti vastauksia kysymyksiini
- Ryhmätuki 
- Tankkauspäivän loistavat ohjeet
- Hinta/laatu suhde älyttömän hyvä (SD maksoi 49euroa)
- Uudet treeniohjelmat ja tehokkaat sellaiset
- Paljon paljon vinkkejä tulevaisuutta varten, projekti jatkuu

Superdieetin miinukset:
- FitFarmin vastaukset oli välillä aika tylyjä ja lyhyitä foorumilla
- Lisäravinteiden hinta
- Burnereista ei tuntunut ainakaan minulle olevan yhtään apua
- Aikaa ja rahaa menee paljon, kun valmistaa kaiken täysin ohjeiden mukaan

Kuten näkyy niin mun fiiliksen on aika pitkälti positiivisia. Tässä mun mietteitä tällä kertaa. Suosittelen kaikille Superdieettiä, jotka ovat valmiina noudattamaan ohjeita pilkulleen. Muuten ei ole mielestäni järkeä maksaa. Tehdään homma kerralla kunnolla.


lauantai 4. tammikuuta 2014

Varaslähtö Superdieettiin

Päätin aloittaa ruokavalion jo tänään. Eli rahkat ja raejuustot esille! Nyt kuus viikkoa ruokavalio on hyvin tiukka. 

Ainoa mikä mietityttää on tuo lisäravinteiden määrä. Siis rahaa on palanut joku melkein 150€, kun ostin noi lisäravinteet, palautusjuomat ja treenin aikana juotavat aminohapot. Huh. No nyt ne on ostettu. Suositeltujen lisäksi tuossa on vielä ne mitä itse söin jo ennen tätä. 


Huomenna otetaan ennen kuvat ja maanantaina aamulla lähtöpaino. Vähän on ainakin tullut jouluna lisää. Toivon kovasti, että paino pysähtyy lukuun 112 kg tai vähemmän. Muuten olen vähän pettynyt itseeni. 

Tässä kuva aamupalasta. Tällä aloitetaan!!!