Näytetään tekstit, joissa on tunniste tankkauspäivä. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste tankkauspäivä. Näytä kaikki tekstit

keskiviikko 15. huhtikuuta 2015

Ihanan kauhea tankkauspäivä

Olipas eilinen rankka päivä. Tankkaus ei aina ole niin ihana kuin mitä voisi luulla. Ainakin mulla oli vaikeuksia jaksaa syödä kaikki ja lisäksi makeasta tuli huono olo. Tällä kertaa en tankannut suoraan FitFarmin ohjeiden mukaan, vaan sovelsin vähän. Katsoin ohjeista vähän suuntaa ja muokkasin siitä itselleni ruuat. Kaikki leivät olivat gluteenittomia ja pannarin tein taas gluteenittomasta jauhosta sekä jauhetuista kaurahiutaleista.

Tässä tankkauspäiväni kuvina.

Aamupalalla söin gluteenitonta chapataa kalkkunaleikkeleellä ja tomaatilla, banaanin, mehukeiton ja keksin

Lounaaksi oli lisää gluteniitonta leipää aamupalajuustolla (6% rasvaa), perunamuusia (perunaa 250g) ja tulista tomaattista jauhelihakastiketta.


Lounaan jälkkäriksi vähän munaa.. =D

Välipala 1 oli nallekarkkeja, banaani ja proteiinipatukka.

Välipala 2 oli pannaria, hilloa ja jäätelöä.

Päivällinen kuten lounas, lisäänä limua ja jäätelöä.


Iltapalla leipää ja pannaria (unohtui kuvata).




Siinäpä se päivä menikin syödessä. Ei ollut helppoa. Jo lounaan jälkeen mun pää oli kipeä ja oli huono olo. Sain kuitenkin kaikki noi syötyä. FitFarmin ohjeessa oli enemmän vielä hiilaleita leivät tms kautta. Mutta tiesin jo viime tammikuulta, etten pysty syömään niin paljon leipää. Joten söin sitten vähän enemmän nallekarkkeja ja jäätelöä. Pakko muuten sanoa, että nallekarkit olivat ihan kauheita. Jäätelö ei myöskään maistunut kovinkaan hyvältä, mutta oli se parempaa kuin nallekarkit.

Kyllä huomaa, että kroppa on taas tottunut sokerittomaan ruokavalioon, makeasta tulee nimittäin huono olo. Pelkäsin muutenkin, että tänään on hirveä olo. Nyt kuitenkin tuntuu ihan hyvältä, tosin ruuan sulatukseni on niin hidas, että huomaan varmaan vasta huomenna, että eilen tuli syötyä hirveät määrät ruokaan.

Innolla kuitenkin odotan, että miten tankkaus näkyy mun painossa maanantaina, kun on taas aika punnita ja katsoa tulokset. Tällä viikolla on nimittäin tullut lenkkeilyä jo 2h 45 min. Eli liikuntaa on tullut jonkin verran. Tänään pääsee vähän rentoutumaan lenkkisaunaan. Ihanaa!

Nauttikaa keväisistä keleistä. Peace and Love!

lauantai 10. toukokuuta 2014

Välillä täytyy relata

Ja nyt oli sen aika. Ei se yhteiskunta niin toimi, että vaan treenataan ja dieetataan. Pitkä pätkä onkin tullut ilman lepoa, kun lomakin oli treeniä, lenkkeilyä ja dieettiä. Nyt oli aika vähän risteillä ja tankata. 

Lähdettiin äidin kanssa Tukholmaan viettämään äitienpäivää ennakkoon, kun äiti päätti karata ajoissa sunnuntai aamulla kuntoutukseen viikoksi. No risteily luonnollisesti katkaisi tän viikon treenit ja asetti haasteita ruokailun suhteen. 

Päätin, että syön torstaina normaaliruokaa järjellä. Tilasin torstaina illalla naudan sisäfilettä ja salaattia (no okei, söin myös vähän perunaa). Jälkkäriä ja alkuruuan mä skippasin. Iltapala hoitui sitten kuivalihalla ja hedelmäsalaatilla. 


Perjantaina olikin sitten erilainen päivä ruokailuissa. Alkoi nimittäin tällä viikolla tuntumaan et treeneissä ei oo puhtia. Tajusin, että en oo tankannut yli 7 viikkoon, joten ei kai ihme että kroppa on loppu. Tän viikon cheat meal jää väliin nyt tankkauksen vuoksi. 

Tankkaus alkoi oikein runsaalla aamupalalla. Koska gluteeniton leipä laivalla oli jotain ihan kauheeta kuivaa p*skaa, niin söin myös puuroa. Ja vähän muutakin...


Sitten eikun Tukholmaan talsimaan. Matkaa tuli joku 5,5km, kun palloiltiin sadetta karkuun kaupasta toiseen. Lounas oli sitten "äitienpäivä lounas" sushia ja yukinikua. Aivan tajuttoman hyvää!!! 


Ettei syöminen vaan jää liian vähäiseksi, niin kun päästiin takas laivalle vuorossa oli välipala. Omenaa, mansikoita, suklaakaurapallo ja Jelly Beans karkkeja. Ja taas tuli huono olo karkeista. Enkä syönyt kuin pienen 75g olevan askin. 


Päivällinen oli ISO! Gluteenitonta leipää, possupastaa (oli niin iso et puolet jäi syömättä) ja jälkkäriksi appelsiini sorbettia mantelin ja appelsiinin kanssa. Ja enhän mä mitään kuvia muistanut ottaa. Tässä vaiheessa viimeistää ties et on tankkauspäivä. Eli olin tosi täynnä eikä syöminen ollut enää kivaa. Tankkaus on siis välitön paha kropalle, eipä siitä oikein osaa ja pysty nauttimaan. Okei kyl mä vähän nautin... ;)

Vähän aikaa levättiin hytissä ja sitten illan viettoon. Iltapala oli semi tankkausta. Eli kuivalihaa ja suklaata. Tästä mä kyllä nautin. Iltapala huuhdottaisiin alas lasten alkoholittomalla drinkillä. 


Illan show tarjosi Brazilian Show Group. Oli muuten hyvä show. Esiintyjät ei ollut sellaisia langan laihoja venäläisiä vaan kunnon muotoja omaavia brasseja. Oli tanssijoita, lyömäsoittaja, jalkapallolla temppuilevia (mitä muuta voi odottaa kun futiksen mm-kisat on tänä vuonna Brasiliassa) ja capoeira taitajia. Tässä teille kuva koostetta illasta. 




Nyt kotona onkin sitten paluu takaisin arkeen. Eli tänään on aamupala nautittu ohjeiden mukaan ja lounaalla oli tarjolla kurkkua, vihreää paprikaa ja kanaa. Tänään lepoa ja huomenna kantamaan laatikoita kaverin muuttoapuna. Ens viikolla toivottavasti pääsee vähän enemmän treenaa. Hyvää viikonloppua!

lauantai 22. maaliskuuta 2014

Tankkauspäivän ahdistus

Eilen oli tankkauspäivä. Odotin sitä tosi paljon. Tällä kertaa päätin tankata vähän soveltaen. Mutta kuitenkin pitkälti FitFarmin ohjeita mukaillen. 

Tässä päivän suunnitelma:

Aamupala klo 6:30
-pannukakku
-hillo
-marjoja 70-80g

Välipala klo 9:00
-pala leipää
-kalkkunaa
-ananasta ja persikkaa

Lounas klo 11:30
-pasta (Spaghetterian lounas)
-leipää

Välipala klo 14:00
-karjalanpiirakka
-kalkkunaa
-mini tomaattia
-yojurtti pehmis

Päivällinen klo 17:30
-ruisleipää
-pastaa
-vihanneksia

Iltapala klo 20:30
-namia 200g

Tällä kertaa vain pasta oli gluteenitonta ja päätin kokeilla miten mun maha nyt kestää noita viljoja. Sen takia leivät olivat eilen normaaleja. Ja voi että ne maistui ihanalta! En tiiä koska oisin syönyt noin hyvää leipää. Toistaiseksi maha voinut hyvin. 

No lounaaseen asti sujui ihan hyvin. Sitten oli tuo kauan odotettu frozen yojurtti. Voi että, mutta mikä pettymys... Itse yojurtti osa oli hyvä, mutta päälle laitettu vadelmasiirappi oli tosi ällöä. Tässä kohtaa olis pitänyt ymmärtää, että makeet ei sovi mulle enää. Tuli muuten tosi huono omatunto ton syömisestä. 

No illalla vaihdoin jätskin ohjeiden mukaan 200g namia. Odotin niitä ihan älyttömästi. Jos joku ois sanonut mulle, että en syö kaikkia, niin en olis uskonut. Olin syönyt jonkun 100g ja sitten tuli stoppi. Sokerin määrä ällötti, oli huono-olo ja järkyttävän huono omatunto. En pystynyt syömään kaikkea. 

No nyt on tankattu. Tänään on jopa kohtuullisen hyvä olo. Ei oo sellaista järkyttävää "krapulaa" tällä kertaa. Kohta ulkoilemaan tuonne upeaan keliin ja sitten illalla PT:n luokse, joka pitää asiakasbileet. 

Enää kaks viikko SD extraa jäljellä. Sen jälkeen pitäis löytää tasapaino tähän syömiseen ja treenaamiseen. Ajattelin pitää tiukkaa linjaa toukokuun alkuun asti ja höllätä vähän sitten, kun mennään äidin kanssa laivalle. Eli nyt vaan muistetaan tavoite ja sitä kohti mennään. Tavoitteena on edelleen kevyempi minä ja pian (toivottavasti) paino on alle 100kg. 

Tässä vielä tsemppaukset kuvan muodossa. Älkää ikinä lopettako unelmointia! Hyvää viikonloppua!!!


perjantai 21. helmikuuta 2014

Selkä ja Gaijin

Kävin maanantaina 10.2. siellä fysioterapeutilla. Eli mun selässä on rakenteellinen vika, joka aiheuttaa näitä ongelmia. 

Ongelmana on liian liikkuva selkäranka (yliliikkuva) alaselän osalta. Yläselkä taas ei jousta mihinkään vaan on ihan jumissa, jonka takia alaselkä joutuu kompensoimaan liikkeitä. Tämä taas aiheuttaa sen, että kun alaselkä antaa liikaa periksi menee pakarat ja lonkan koukistajat jumiin. No venyttelyä (isompaa) ei saa tehdä, koska yliliikkuvat nivelet ei niistä tykkää. 

Sain vähän ohjeita miten korvata muutamia treeniohjelman liikkeitä. 

-Sjmv korvataan kyykyllä. 
-Pakarapotku myös käsi ilmaan, ei notkoa selkään. 
-Kulmasoutu korvataan yhden käden ojentajalla (kick back). 
-Punnerrukset korvataan etunojapunnerrus seinää vasten tai hooveri. 
-Vipunostot kumarassa seinästä tukea. 

Eli tarkoituksena on pystyä treenaamaan niin, että selän notko pysyy hallinnassa ja samalla vahvistetaan syviä vatsoja ja selkälihaksia. Sain myös vinkkejä miten saan tehtyä jumppia pallolla. Nää vahvistaa mun syviä lihaksia ja selän pitäis tulla kuntoon. Sitä odotellessa. 

Tänään oli myös tankkauspäivä ja pitkään odotettu illallinen ravintola Gaijinissa. Tankkaus meni vapaammin kuin viimeeksi. En syönyt ihan niin paljon kuin olisi pitänyt ja muokkasin vaihtoehtoja enemmän minulle sopivaksi. 

Mutta siis Gaijin. Ihana paikka, mutta tosi kallis. Muistin ottaa muutamista ruuista kuvat, mutta olin niin tohkeissani että kaikista en tajunnut ottaa kuvia. Ruuat oli hyviä, mutta niissä olisi voinut olla enemmän aasialaista makua ja tyyliä. Tykkäsin Farangissa enemmän. 

Tässä muutama kuva Gaijinin ruuista. 

Alkuruuaksi ankka dim sumeja, tar tar nautaa ja wasabikastikkeella ja Sami otti pork bun minisämpylän. 

Baby back pork ribs. Ja kuvan muistin ottaa kun kaksi oli jäljellä. Heh. Oli hyviä!

Otettiin myös muutama drinksu. Mun versioit oli alkoholittomia. 

GAIJIN TONKATSU, rapeaksi paistettua possua, salaatinlehtiä, pikkeleitä, kimchiä, seesamdressing, chilipastea.

Sitten oli vielä CRISPY PANKO LAMB CUTLETS & AKA MISO, rapeaksi paistettua lampaankyljystä, pankoa, poltettua kaalia, aka-miso dressing. Tämä oli pettymys. Lampaan kruunukyljyksiä, jotka oli kokattu ylikypsiksi. 

Jälkkäriä ei otettu. Himassa odotti tankkauksen mukainen jäätelö ja vähän namia. Illassa oli myös yllätysmomentti, kun pöytäämme oli vanhan työkaverin pöydän vieressä. Oli tosi mukavaa nähdä pitkästä aikaa. Ja mikä sattuma, että meidät laitettiin istumaan vierekkäin. Gaijin oli nimittäin todella täynnä. Kannattaa varata pöytä, jos suunnittelee menevänsä syömään sinne. 

Suosittelen kuitenkin kaikkia testaamaan ravintolaa, jos tykkää laadukkaasta ruuasta. Nyt kuitenkin nukkumaan. Tää tankkaus on nyt ohi ja huomenna varmaan taas heikko olo sen takia. Katotaan miten paino reagoi tähän ja mistä tilanteesta maanantaina lähdetään Extraan. 

perjantai 31. tammikuuta 2014

Tankkauspäivä

Sinne meni. Oli rankka päivä, mutta kyllä oli sen arvoinen. Nyt tuntuu, että kropalla on taas polttoainetta. Heti tuli nimittäin energiaa treeniin ja aerobiseen. 

Tankkauspäivänä sai syödä. Siis kokoajan. Päivä ei oo mikään herkkupäivä, vaan ideana oli tankata nopeita hiilareita. Mä jouduin korvaamaan kaikki leivät ja pastat gluteenittomilla vaihtoehdoilla. Mutta hyvin sujui. Ainoastaan yks sämpylä (50g) jäi syömättä. Siis kun ei vaan yksin kertaisesti mahtunut mahaan. 

Otin teille kuvia tankkauspäivän sapuskoista. Mutta tietty unohdin yhden eli välipala 1 hedelmäsaalista ei oo nyt kuvaa. 

Aamulla vedin kaurajauhoista ja valkuaisesta tehtyjä pannukakkua ja hilloa. 


Eka välipala oli se hedelmäsalaatti, joka muuten oli aika tuhdin kokoinen. Normisti olisin syönyt siitä 2-3 kertaa. 

No lounaana oli kaks gluteenitonta minipatonkia ja pastaa. Hyvää oli. 


Sitten välipala 2, jossa syötiin kalkkunalla ja kasviksilla täytettyjä minipatonkeja. Lisukkeena vähän tomaattia ja 4dl tuoremehua (tosin mehu unohtui kuvasta). Tästä jäi tuo yksi kolmesta syömättä. Söin sisukset sitten kuitenkin ja otin leivän takaisin himaan. 


Sitten kotona odotti päivällinen. Lisää minipatonkia, tällä kertaa paahdettuna brushettena ja pastaa. Tässä kohtaa olin niiiiiin tukossa. 


Kauan odotettu iltapala oli pieni pettymys. Hillon määrä oli aika pieni suhteessa jäätelön määrään. Tuo kevyt vanilja jäätelö oli yksistään aika "kuivaa" ja tylsää. Mutta en valita, sain syödä jäätelöä. 


Tankkauspäivä nosti painoa +2,4kg. Katotaan kuinka nopeesti alkaa laskee paino. FitFarmin mukaan pitäis nyt sitten tulla viimeinkin se notkahdus. Toivottavasti paino on reagoinut alaspäin maanantaina. Sitä odotellessa viikonlopun viettoon. 


tiistai 28. tammikuuta 2014

Maidoton ruokavalio ja uusi diagnoosi selälle

Kyllä tämä rahkaton ja raejuustoton ruokavalio aiheuttaa päänvaivaa. Mielikuvistusta saa käyttää varsinkin treenipäivän aamupalasta. Olen syönyt yleensä kalkkunaa, puuroa, mehukeittoa ja mansikoita.  Viikonloppuna tein kaurajauhoista (kaurahiutaleita bamiksilla pieneksi) ja valkuaisesta pannukakkuja. Toimi muuten hyvin. Täytyy tässä joku päivä ottaa kuvia ja laittaa resepti tänne. 

Rahkan ja raejuuston kanssa pääsisi helpommalla. Iltapala taas yleensä on lihaa/kanaa/kalaa ja mehukeittoa. Onneksi FitFarmilta sai hyvät ohjeet, minkä verran mitäkin korvaa.

Kävin viime viikolla lääkärissä näyttää tota selkää. Jep jep. Tutkimus kesti 1h 20mim ja nyt ois uusi diagnoosi. Mulla vissiin on nyt siten ranka vähän virheasennossa. Ongelmana on jumissa olevat lonkan koukistajat ja lantio, joka työntää peppua taakse. Tällöin tulee notko selkään. Noita jumeja ei saa liikaa kuulemma venytellä, joten en tiiä yhtään mitä pitäis tehdä. Mussa on siis pieni valmistusvirhe!


Tää ongelma ei tuu poistuu ikinä ja tulee aina vaatimaan kunnon treeniä ja kuntoutusta. Nyt sain lähetteen fysioterapeutille. Sieltä pitäis nyt saada uudet ohjeet treenaamiseen, ettei toi selkä liikaa rasitu. Vasta sitten voi tehä uuden ohjelman PT:n kanssa. 

Nyt treenaaminen pitää tehdä varovaisesti. Lääkärin mukaan selässä ei saa tulla yhtään enempää notkoa liikunnan aikana. Notko tulee herkästi esim kyykyissä, joten ne pitää tehdä ajatuksella ja rauhallisesti. Joten malttia taas kaivataan. 

Mulla on aika sille fysioterapeutille vasta kahden viikon päästä. Katsotaan sitten mitä ohjeita sieltä saan. 

Huomenna on muuten Superdieetin tankkauspäivä. Ruokaa saa syödä kokopäivän. Yritän muistaa ottaa kuvia ja päivittää tänne teille muutenkin fiiliksiä. Ruuat on jo kaapissa valmiina. 

Voimat alkaakin kropasta olee loppu, joten hiilarien tankkaus ei oo yhtään huono vaihtoehto. Paino muuten viimeinkin lähti laskuun! Jeee! Toivottavasti laskee vielä paljon. Puolessa välissä ollaan nyt. Reilu kolme viikkoa takana... Täysillä loppuun!