keskiviikko 23. huhtikuuta 2014

Lomafiiliksiä ja cheat meal

Lomailu on kivaa. Ollaan nyt oltu kolme päivää täällä Jämsässä. Aika on kulunut rentoutuessa, grillatessa, lenkkeillessä ja saunoessa. Joten ihan perus lomailua. Heh. 

Oon syönyt SD ohjeiden mukaan nyt lomallakin. Ainoa myönnytys itselleni on ollut se, että saan ottaa vähän sinappia grilliruuan kanssa. Tämäkin tuntuu isolta, kun sinappi ei ole sallittua normaalisti. 

Tässä vähän tunnelmia ekan aamun aamupalalta. Nautin sen auringossa terassilla. 


Täällä Jämsässä kaikki on kuten ennenkin. Maisemat upeita ja grilli kuumana monta kertaa päivässä. 


Tää loma on muutenkin ollut ehkä vähän erilainen kuin ennen. Herkkuja ei oo tullut ostettua lähellekkään niin paljon kuin lomalla yleensä. Tai no miehellä on kyllä ollut jokapäivälle. Heh. Tuntuu, että meillä riittää nyt ruokaa ja juomaa pitkäksi aikaa. Vai pitäiskö lähteä kauppaan? 


Lomaan on kuulunut urheilu isossa osassa. Nytkin tekis mieli lähteä lenkille, mutta jalat alkaa olla poikki, joten pakko antaa niille vähän aikaa. Salilla en käynyt viime viikolla kun kerran ja tällä viikolla ei tuu yhtään salitreeniä. Mikä ahdistus voi olla, kun ei pääse treenaa. Kauhee syyllisyys vaivaa.

Tänään oli cheat meal. Mulla on tehnyt koko loman mieli herkkuja, joten päätin että syön suklaata ja sipsiä. Siinä ne herkut on. 


Ostin pienen pussin (60g) cheese ballseja, Samilla oli uusia Samba sipsejä ja suklaat valitsin irtokarkkihyllystä. Sipsiä söin noin 70g ja suklaata oli joku 150g. Mutta... En pystynyt syömään kaikkia. Suklaa ei ollut niin hyvää, kun olin odottanut, joten en syönyt kuin noin 100g, tosin otin Samilta sitten muutaman hedelmänamin. Sami uhrautui syömään mun "ylimääräiset" suklaat. Sama kävi sipseille. Ei vaan maistunut hyvältä. Ja silti mulle tuli ihan jäätävä syyllisyys näistä herkuista. Tuntuu, että nyt just samantien on pakko lähteä lenkille. 

Onneksi olin saanut kaverilta, vähän ohjeistusta tuohon cheat mealiin, niin söin ensin ruuan normaalisti (grillattua kanaa ja kasviksia). Kiitos ohejista taas kerran! Näin ollen maha ei ollut tyhjä. Mietin, että voisko johtua tästä, ettei herkut maistunut hyvältä? No kun samalla join noin 4dl pepsi maxia, niin ei ihme että maha tuli täyteen ja ei tehnyt mieli noita herkkuja. Mikä pettymys. Mä olin kaks päivää unelmoinut noista ja ne ei ees ollut hyviä...

Päätin, että cheat meal on jatkossa "normaalia" ruokaa ja joku pieni jälkiruoka. Ei nää herkut vaan oo enää sitä mitä ne oli ennen. Tosin tämähän on vain hyvä asia. Sauna on just lämmin, joten mä siirryn sinne. Vähän jännittää jo lomalta paluu ja ahdistaa ens maanantain punnitus... Apuva!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti