lauantai 14. kesäkuuta 2014

Cheat meal

Mirva pyysi, että kertoisin vähän enemmän tuosta ihanasta viikon parhaasta ateriasta Cheat mealista. Eli tässä tulee. 

Normaalisti syön pitkälti Superdieetin ohjeiden mukaan. Eli ruokavalio on hyvin tiukka ja niukka (tosin viime aikoina oon höllännyt ruokavalion tiukkuudesta). Superdieetin aikana tulisi tankata vähintään kerran kuukaudessa. Mä olen ollut todella huono tässä, joten olen tankannut vain jos tullut sellainen olo, ettei lihaksista löydy enää ruutia. Nyt mulla on ollut ruokavaliossa hieman hiilareita, joten ei tankkaaminen ole ollut välttämätöntä. 

Kukaan ei kuitenkaan jaksa pelkällä tiukalla ruokavaliolla ja dieettaamisella. Sen takia joku nero (todennäköisesti amerikkalainen) on keksinyt cheat meal aterian. Aterialla huijataan kroppaa. Muutoin syödään tiukasti, mutta kerran viikossa voit syödä mitä haluat. Eli jos haluat herkkuja niin anna mennä, jos taas haluat pitsaa niin siitä vaan. Myöskään useamman ruokalajin illallinen ei ole kielletty. Aina tilanteen mukaan. Tässä vähän sääntöjä cheat mealiin, toivottavasti kuvasta saa selvää. Mulle toi syyllisyys on välillä este. Meinaa monesti tulla huono omatunto kun syö ohjeiden ohi, vaikka se onkin täysin sallittua cheat mealina. 


Itse tykkään syödä cheat mealilla suolaista ns. oikeaa ruokaa (eli sellaista mitä normaalisti en saa syödä). Tämä sen takia, että lomalla olin onnesta soikeana syömässä makeita herkkuja ja mikä pettymys cheat meal oli. Herkut eivät maistuneet hyvältä ja makeasta tulee nykyään muutenkin huono-oli. Päätin tällöin, että cheat meal on jatkossa suolaista ruokaa ja mahdollinen pieni jälkiruoka. 


Olen syönyt cheat mealina vaikka mitä. Pihviä, ranskalaisia ja macarooneja, illallisen Yumessa (tarjolla vaikka mitä herkkuja) jne. Eilen oli tän viikon cheat meal. Mäkkärin team box ja chili cheese tops. Ihania!!! 


Toivottavasti tämä selkeytti cheat meal asiaa. Cheat meal joustaa viikon mukana. Voit valita itse koska vietät sen. Jos syöt isosti niin korvaat isomman aterian cheat mealilla, mutta jos vaan vähän jotain niin silloin syöt normaalisti päivän isomman aterian ja päälle herkut tms. 

Itse suunnittelen cheat mealin viikon menojen mukaan. Tällöin ei tarvitse aina luopua kaikesta kivasta ja sosialisesta elämästä. Ravintola illallinen onnistuu cheat mealilla hyvin, kaverin synttäreillä ei tarvitse tyytyä omiin eväisiin, kun pidät silloin cheat mealin. Näillä ohjeilla jaksaa hyvin. Odotan jo ensi viikon cheat mealia. Pitää kehittää jotain specialia juhannukseksi. Heh!

Mukavaa viikonlopun jatkoa teille kaikille. 

1 kommentti: